De Net Promoter Score (NPS) staat internationaal bekend als de management tool om klantenfeedback te verzamelen. Door één simpele vraag te stellen, weet een bedrijf meteen hoe het in de markt staat.
Om de Net Promotor Score te berekenen stellen we de eenvoudige vraag: “Hoe waarschijnlijk is het dat u Adecco zal aanbevelen aan een vriend of collega?” Per respondent verzamelen we een score die we vervolgens in een van de drie volgende categorieën onderbrengen:
Bij de categorie ‘passief tevreden klanten’ wordt vaak de denkfout gemaakt dat een score van 7 of 8 genoeg is om een bedrijf aan te bevelen. Toch is dit niet zo. In deze categorie zijn klanten namelijk niet geneigd om collega’s of vrienden over de streep te trekken om zelf klant te worden. Een score van 7 of 8 wordt dus niet meegenomen in de Promotor formule van NPS.
We meten de NPS op twee verschillende momenten:
Tijdens ons jaarlijks tevredenheidsonderzoek, waarbij Adecco klanten een e-mail ontvangen – dit jaar op 13 september 2021. Hun feedback is zeer belangrijk, omdat we op die manier onze diensten nog beter kunnen afstemmen op hun behoeften. Wij kijken dan ook enorm uit naar alle reacties!
Naast dit jaarlijks grootschalig onderzoek voorzien we ook kleinere ad-hocmeetmomenten tijdens onze samenwerking.
Op regelmatige momenten de NPS-score meten biedt u de kans om ons tussentijds te evalueren en feedback te bezorgen. Via deze momenten houden we de vinger aan de pols en kunnen we onze service snel bijsturen waar nodig.
Wil u meer weten over hoe het (correct) meten van de NPS uw klantentevredenheid een boost kan geven?
YouAreHere