The Adecco Group stoomt haar werknemers klaar voor digitale disruptie

  • 16/05/2018
  • 10:30
Labels:
  • Adecco Group
digitale disruptie

Je hebt het waarschijnlijk al zelf ondervonden: nieuwe digitale technologieën veroorzaken tegenwoordig een heuse disruptie in de wereldwijde economie. Want hoewel technologie al jarenlang invloed uitoefent op onze omgeving, kunnen we pas sinds kort van écht fundamentele shifts spreken. Niet alleen verandert onze manier van communiceren, we gaan ook heel anders om met informatie. Elke organisatie komt voor uitdagingen te staan, denk maar aan kranten die hun businessmodel hebben omgegooid en artikels plots achter zo’n verdraaide paywall verstoppen. Wie echter over de juiste digitale skills en inzichten beschikt, kan de kansen die de ‘Nieuwe Economie’ aanreikt met beide handen aangrijpen.

Take the Lead in digitale disruptie

Om professionals het reilen en zeilen van digitale transformatie mee te geven, ontstond twee jaar geleden de Vlerick-opleiding ‘Take the Lead’, onder leiding van professor Stijn Viaene. Sindsdien bieden De Tijd en L’Echo jaarijks tweehonderd managers de kans om deze opleiding gratis te volgen – zonder paywall – onder meer dankzij de steun van The Adecco Group. Bedoeling is om de deelnemers een grondig inzicht in digitale strategie, new technology, business modelling en nieuwe bedrijfsorganisatie mee te geven. Zo kunnen ze het officiële certificaat ‘Digitale Disruptie’ behalen. Een enorme meerwaarde, als je bekijkt welke nieuwe diensten en ondernemingskansen voortkomen uit de digitale transformatie.

Ook The Adecco Group investeert in de Change Agents van morgen

In 2018 nemen tien medewerkers van The Adecco Group deel aan de opleiding. Ze worden ondergedompeld in een intense ‘blended’ leerervaring die hen de kennis en het zelfvertrouwen geeft om hun bedrijf van binnenuit te veranderen. Zo worden zij als ware ‘Change Agents’ ambassadeurs van de Nieuwe Economie. Ze ontplooien hun digitale skills én delen hun kennis met collega’s. Win-win! Op het programma?
  • Een grondige analyse van de werkomgeving en een bijhorend werkplan opstellen. Oh ja, en afrekenen met buzzwoorden.
  • Teamwerk in digitale tijden: hoe hou je de sfeer erin en creëer je vertrouwen bij collega’s die elkaar enkel virtueel zien?
  • Actieplannen vertalen naar concrete actie met het ‘Digital Innovation Framework’.
  • Het DNA van innovators onder de loep nemen om zelf ondernemender te worden op de werkvloer.
  • Leidinggeven in een volatiele, onzekere, complexe en ambigue omgeving om je bedrijf zonder kleerscheuren door de digitale transformatie te loodsen.
Benieuwd wat de medewerkers van The Adecco Group vonden van hun deelname aan Take The Lead? Dat ontdek je hier