“Het ultieme aan mijn job is en blijft dat we mensen aan het werk zetten.”

  • 3/04/2024
  • 13:30
Labels:
  • Adecco Group

Ook in april zetten we een van onze medewerkers in de kijker. Annick Vandenbussche werkt al 23 jaar voor Adecco. Ze startte als Sales Consultant en werd al snel Branch Manager. Vandaag werkt ze als Cluster Manager bij OnSite, de afdeling voor grote klanten.

U hebt ondertussen een indrukwekkend parcours afgelegd bij Adecco. Hoe hebt u dat zelf ervaren?

Dat ging eigenlijk heel vlot. Als je voldoende variatie krijgt in je job en je houdt van de organisatie waarvoor je werkt, is er geen enkele reden om te gaan ‘jobhoppen’.


Cluster Manager OnSite Services, dat klinkt ingewikkeld. Wat houdt uw functie in?

In mijn huidige functie als Cluster Manager ben ik binnen Onsite operationeel verantwoordelijk voor de Hub Brussel-Antwerpen. Samen met mijn team servicen wij een aantal Large Accounts in onze regio. Bij onze klanten nemen wij de lead in een aantal HR-processen zoals selectie, pool management, planning... Meestal zijn we 1 dag in de week fysiek aanwezig bij onze klanten voor infosessies, onboarding van nieuwe uitzendkrachten, procesoptimalisatie & meetings met de klant.


Hoe kwam u 23 jaar geleden bij Adecco terecht?

Ik was aan het werk, maar wilde me heroriënteren. Daarom ben ik een kantoor van Adecco in Halle binnengestapt. De consulente waarmee ik praatte, zei toen dat er ook een plaats vrijkwam als Sales Consultant in dat kantoor. Daar ben ik op ingegaan. Sales en op de baan zijn, dat was wel iets voor mij. Mijn ouders waren zelfstandigen, en daardoor kende ik de regio, en heel wat bedrijven die er waren gevestigd. Nu, 23 jaar later, heb ik nog altijd een warm contact met de consulente die me toen heeft aangeworven (lacht).


U groeide al snel door naar diverse managementfuncties. Ook dat ligt u blijkbaar goed.

Ja, eigenlijk wel. Ik heb altijd graag gewerkt met een eigen team. Als je motivatie goed zit en je ervoor wil gaan, dan krijg je bij Adecco veel kansen.
Enkele jaren geleden kon ik de stap zetten naar OnSite, nu werk ik dus meer nationaal. Ik werk op een aantal grote klanten en het contact met de klant is diepgaander. Ik zit vaak bij de klant, en denk mee na over het optimaliseren van specifieke processen, en welke tools daarbij helpen. Ik leer veel bij.
Het ultieme aan mijn job is en blijft dat we mensen aan het werk zetten. Het is een fantastisch gevoel om de geschikte kandidaat te vinden voor een job en daarmee ook de klant verder te helpen.


Wat vindt u belangrijk als teamleider?

Elk kantoor is een kleine onderneming binnen een grotere onderneming, dat vind ik super. Met je team, je kantoor kan je er samen voor gaan en echt iets bereiken. Die teamspirit is voor mij het allerbelangrijkste.
Ik wil de mensen voldoende ruimte geven om hun werk onder de knie te krijgen, zodat ze zelfstandig kunnen werken. Het is belangrijk dat ik hun sterktes leer kennen, zodat ze die kunnen benutten. De ene is sterker in plannen, de andere in rekruteren... Ik vind het belangrijk dat mensen in hun kracht kunnen staan, en daarin groeien.
Ook rustig en integer blijven vind ik als teamleider belangrijk. En je targets, uiteraard. Die cijfers moeten we te allen tijde samen behalen.


U werkt voltijds. Hebt u nog tijd voor hobby’s?

Wij hebben een hond en wonen ‘op den buiten’. We maken vaak grote wandelingen in het mooie Pajottenland, onze eigen buurt. Dat is mijn grootste hobby. Daarnaast reis ik graag en hou van citytrips. Mijn oudste zoon woont in Rome sinds kort, het is fijn om naar daar te gaan.


Welke gebeurtenissen van de voorbije jaren blijven u bij?

Ik vergeet nooit de allereerste uitzendkracht die ik gescreend en uitgestuurd heb. Zij kwam na haar eerste werkdag binnen met een bos bloemen, om me te bedanken dat ik die job voor haar had gevonden. Ook wanneer teamleden me zeggen dat ze veel van me hebben bijgeleerd, dat ik hen heb geholpen om te groeien, blijft me dat bij.
De voorbije jaren mocht ik ook enkele keren het podium op om de Award in ontvangst te nemen voor ‘Best Performing Office’, omdat we zo’n mooie cijfers hadden behaald. Dat vond ik een fantastische erkenning van mijn werk. Als incentive mocht ik zelfs in 2016 mee naar Rio, naar de Olympische Spelen. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit.


De Adecco-carrière van Annick

  • 2001 - 2013 Branch Manager
  • 2014 - 2020 Senior Recruitment & Account Manager
  • 2020 – 2023 Senior Branch Manager Expert OnSite
  • 2023 – nu Cluster Manager OnSite Services

Annicks ervaring met Adecco in 3 woorden

  • Internationaal: Adecco is een grote, internationale speler, en die ondersteuning voel ik.
  • Teamspirit: elk kantoor is een team dat er samen voor gaat, en dat motiveert ons enorm.
  • Netwerk: doorheen mijn carrière blijft mijn netwerk groeien, zowel intern als extern. Daardoor kan ik heel snel schakelen.